Een collectief formeren, hoe doe je dat?


Beste mensen, een collectief formeren, hoe doe je dat!?

‘’ Hoe bereik je alle bewoners van Krommeniedijk en daarbuiten het snelst en op de meest effectieve wijze om de krachten te bundelen voor een plaatselijke economie.”?!

Sinds een aantal jaren is mijn energie leverancier Greenchoice, die bij de consumentenbond als één van de beste uit de bus komt. Ook liggen er eindelijk sinds vorig jaar, met gemeentelijke subsidie, 3 zonnepanelen op het dak. Maar ik wens nog veel meer, de vraag was steeds hoe dit te realiseren en het liefst natuurlijk om ook en vooral de plaatselijke economie te stimuleren. Dit eigenlijk allemaal na het debacle van hoe de gemeentelijke diensten Krommeniedijk als broedplaats van illegaliteiten heeft bestempeld i.p.v. het bevorderen van de ‘zelfredzaamheid’ voor de burgers.

11 november j.l. is er door mij een oproep geplaatst op de site Krommeniedijk.nl. Dit heeft nog geen reacties opgeleverd.

Kortgeleden heeft Greenchoice mij een mail met bijlagen hieromtrent toegezonden nadat ik hen kenbaar had gemaakt een collectief te willen gaan formeren.

Om een vervolgstap te kunnen gaan zetten – het organiseren van een informatieavond in het Dorpshuis (ongeveer: 50 personen) – waarbij Greenchoice als samenwerkingspartij alle vragen die er zijn over de meegezonden bijlagen en het onderstaande kan gaan beantwoorden.

– O.a. het verhuren van daken om zonnepanelen op te plaatsen wordt hierin als optie besproken etc. etc.

Dit alles zou ik graag willen delen met iedereen die ons buurtschapje lief is en de saamhorigheid alleen maar meer zal gaan vergroten. Door elkaar voor elkaar.

Ook las ik via de site www.krommeniedijk.nl over de ontwikkelingen met Fort Krommeniedijk (20 autistische jongeren huisvesten) door Stadsherstel Amsterdam met herbouw van de fortwachterswoning, en zie dit als een grote plus voor de plaatselijke economie. De boeren op Krommeniedijk zouden dan biogas kunnen gaan leveren. Iedereen blij. Het fort-gebeuren kan hier ook in betrokken worden.

En zo gaat alles samenvallen. Let’s do it!!! En zegt het voort………zegt het voort!!

Graag hoor ik van jullie. Voel je je nu al betrokken, geef je dan snel op met de intentie om naar de informatieavond te komen. Aantal personen en email adres. Alvast bedankt.

Met een vriendelijke zonnegroet.

Info leaflet Lokaal Energiebedrijf.pdf
salderen zonnestroom%20regeling%20%202009.pdf
Blanco overeenkomst samenwerkingspartij x 2.doc

Plaats een reactie