Powerpoint presentatie


Beste mensen,

Ter informatie en om iedereen bij te praten over de informatieavond 21 april j.l. in het Dorpshuis ‘opstart eigen lokaal energie bedrijf’ doe ik u hierbij het e.e.a. toekomen zoals dit op ons af is gekomen. De aangemelde personen zijn door mij steeds zoveel mogelijk bijgepraat om de ontwikkelingen te kunnen volgen. De powerpoint presentatie van Greenchoice, die op de avond zelf niet getoond kon worden heb ik als bestandje later doorgestuurd gekregen van Greenchoice om alsnog te verspreiden. Open attachement! Eerder is een verwijzing gemaakt door mij ‘in het verlengde van Transition Towns’ om tot een lokale sociaal economische opzet te kunnen komen in bredere zin waarvan een ‘eigen lokaal energiebedrijf’ onderdeel vanuit maakt. http://transitiontowns.nl Om tot een overkoepelende aanpak te kunnen komen zet ik graag Dorpshuis De Horn hierin centraal voor alle Krommeniedijkers waarbij de diverse werkgroepen (co-creaties) de initiatieven verder kunnen uitwerken naar het gewenste resultaat in een decentrale aanpak. De neuzen zullen pas dezelfde kant op gaan staan als de uitgangspunten voor iedereen dezelfde zijn geworden.

Van harte aanbevolen – betrokkenheid is essentieel van en voor iedereen. Elke actie – reactie is van harte welkom.

Laat je prikkelen, yeah……..! http://www.wayseermanifesto.com

Zo kan het ook!

– Zonnepanelen trekken volle kerkbankjes in Pieterburen.

Een informatiebijeenkomst over het installeren van zonnepanelen heeft vorige week dinsdag volle kerkbanken getrokken in Pieterburen. Tientallen woningeigenaren kwamen naar de Petruskerk voor een lezing over deze vorm van duurzame energie. De bijeenkomst was een initiatief van de werkgroep ‘Duurzaam Pieterburen’, die de afhankelijkheid van eindige energiebronnen wil verminderen. De opkomst overtrof de verwachting van de organisatie.

– GIZZ- project van Zeeuwind (80 deelnemers – Gezamenlijke Inkoop Zonnepanelen Zeeuwind). Zeeland – meeste zonuren – metdezon-zonne-energie voor iedereen.

Strandpaviljoen De Zeester ook aan de zonne-energie, heeft haar stroomvoorziening uitgebreid door middel van 85 zonnepanelen. (locale krant).

Simpelaar/eigenaar: “GIZZ heeft me het laatste zetje gegeven om op zonne-energie over te gaan. Ik was er al zo’n 10 jaar mee bezig, maar ik kon niet met Delta en Shell tot overeenstemming komen.”

3 Aspecten zijn van belang:

1) Technische aspect – documentje is in de maak met alle berekeningen omtrent Zonnepanelen – Werkgroep Duurzaam Krommeniedijk.

2) Organisatorische aspect – Greenchoice en/of NH Energie Coöperatie – vergunningen, klantenservice e.d.

3) Sociaal Economische aspect is overlappend naar de eerste 2 aspecten in het geheel en daardoor van het allergrootste belang.

Ecopark: Er staan wel stukken weilanden te koop op dit moment in Krommeniedijk. Zo is daar het stuk naast de kerk van Henk Lute, dit wordt apart aangeboden in de verkoop, los van de boerderij. Ik kwam uit op een bedrag van ongeveer 63.000,- euro Ha x gevraagde bedrag p.m2. En in de Woudpolder staat ook een stuk te koop. Hier heb ik nog niet naar gekeken verder.

Leuk vond ik het bericht van Kees van den Berg (Fractieleider Groenlinks) dat eventuele grond gebruikt om b.v. zonnepanelen te plaatsen een aparte status zouden kunnen krijgen om dit te realiseren in Agrarisch gebied.

Tot zover voor nu, met een vriendelijke zonnegroet.

Nel

Mailbericht donderdag j.l. ontvangen van een geïnteresseerde uit Almere!

Verder wil ik je nog bedanken voor alle mails inzake duurzame energie! Eén daarvan heb ik doorgestuurd naar Stichting Duurzame Wijken; zij zijn in Almere gevestigd en zijn binnen Almere een coöperatie van burgers aan het vormen voor inkoop duurzame energie en/of zonnepanelen / zonneboilers.

Op 24 mei a.s. ga ik samen met voorzitter van de Stichting Duurzame Wijken naar Castricum, daar is een organisatie bezig om zonnepanelen en/of zonneboilers landelijk in te kopen tegen korting, lijkt mij ook interessant en leerzaam.



Presentatie Krommenie.ppt

Plaats een reactie